19 Mart 2012 Pazartesi

Tuvalet Eğitimi Güncesi

Kaan'a tuvalet eğitimine başlayalı nerdeyse 2 ay oldu ve ben erteleye erteleye yazmayı bugün bismillah deyip start verdim affola gecikme için
gerçi başta yazmaya başlasaydım şuana kadar edindiğim bilgiler ve tecrübe belki yerinde olmayacaktı..




Annem onlarda olduğum zaman zaafında hep Kaanın altını açıp tuvalete oturtuyordu yada bezini çıkarıp hava alsın diye gezdiriyordu, bende panikle yaa anne altına yapıcak derken yapıyodu yanımda yedek kıyafetim az 
ama anne hava soğuk üşüycek malum çok hasta oluyor vs vs vs.. 
bez bağlardım
birde Kaan 2 yaşını geçmesine rğmen hala konuşamıyor bildiği kelimeler sınırlı ayrıca en basit cümle dahi kurmuyor nasıl söyleyecek çişini nasıl çişim var kakam geldi diyecek ki önce bi konuşsun anne 
ayrıca yaz gelsin hava ısınsın 
annem ev doğalgazlı değilmi petekler yanmıyormu sıcak değilmi e daha ne 
bi cesaret 


nedense o gün o cuma günü (bu arada emzirmeyide cuma bırakmaya başladım diyenlerden ve cuma gününün ehemmiyetine inanan ben bir cuma evet yarın haftasonu olsada eğitim yarım kalsada haftabaşı başlaman gerek diye sözler kafamdan geçsede)
birde evde bez stoğu azalıyordu ...
Kaan kaka yapacağı vakit ortalardan kaybolur veya kapı arkalarında ıkınırdı yani belli ederdi ,
yine kapı arkasına geçtiği vakit tuttugum gibi taa 1 yıl önce müzikli sifon sesli bilmem neli diye aldığımız ve banyoda süs diye nerdeyse duran lazımlığa oturtuverdim şaşkın ifade ile gözlerime baktı; Kaan hayır der gibiydi hadi oğlum buraya yap dedim biraz kızgındı ama tam yapacağı anada oturduğu için kaka sını yapıvermişti
kalkınca baya şaşırdım hiç beklemiyordum
çünkü nette veya duyduğum şeylerde özelikle kaka sorunu yaşandığı idi.
daha evvelindede kaan ı oyun niyetine oturtup çiş yaptırdığımız olmuştu 


işte o lazımlık



ve böylelikle yapılan kakanın ardından o bezi ogün yatana kadar takmadım 
her 1 saatte bir hatta abartıp yarım saatte bir çiş varmı oğlum hadi otur oğlum yapalım gel beraber oğlum...
kızıyordu bazen eee der gibi
günde kaç kere pijama değiştirdik 
çişi olduğu halde oturunca yapmayıp 10 dak sonra pijamasına yaptığı çok oldu
kızmamaya çalışıyordum çünkü öyle öğrenecekti ıslana ıslana
böyle olmayack dedim
malum Ankara kışı araba da kullanamayınca alıştırma küloduna ihtiyacım vardı araştırdım araştımacı anne ben konumdur :)
babyneo yu daha önce mağazada görmüştüm diğer sevibebe fala ise çok inceydi kushies i keşfettim sadece bebeshopta vardı zaten en memnun kaldığım ürün aldığım ve hemen ertesi günü öğlen elime ulaştıran sitedir kendisi gezinirken külot atlette aldım beraberinde
ertesi gün öğle vakti elimde oldu ürünlerim gözle görmeyince bilemiyorsun genelde alıştırma külotlarının bacak lastiklerinin çok sıktığı söylenmiş bir beden büyük sipariş vermiştim keşke tam bedenimizi alsaymışım  
bu anlamda alacaklara duyurulur çocuğunuzun kilosu ne ise onu alın!
Kaan pek sevmedi bende öğle uykularında arada takmaya başladım alıştırma külodunu
istemedi giymek


işte o alıştıma külodu


aldığım külotlar işe yaradı Allahtan çok şükür ki Kaan kaka konusunda çok canımı sıkmadı bazen sorun oldu onuda külodu tuttu bu yuzden külot; ev,yer,halı sağlığı açısından önemli !


alınan atlet külotlardan bazıları 




bu arada bahsettiğim lazımlık durduğu yerde oksitlenip bozulmuş tam işimize yarayacağı anda çalışmadı eşim tamir etmeye çalıştı ama ııı :/
oğlum sifon sessiz, ödül müziksiz yaptı hep biraz dar mı yoksa benim oğlanmı paşa gibi oturmak istedi bilinmez çoğu zaman pipi dışarda kalıp çiş kaçırdı
baktım kaka temizlemek zor oluyo acilinden bu arada not: Ankara yıllarca görmediği karı gördü öyle kar yağdıki buzlanan sokaktan dişarı çıkamayıp evde kaldık - real de çocuk haftası varmış çokta uygun fiyata bi klozet adaptörü aldık 


işte o adaptör


amma velakin Kaan paşam işin geldiği şekilde ayakları yere değecek veya yayılacak şimdilerde lazımlığı kullanıyor.


o haftasonu dışarı çıkarken bez bağladık 
hafta içi yine eğitime devam çok zor olacak Allahım sabır 3. hafta öyle ... hafta sonu dışarı çıkarken bezle ama kaan beze çiş yapmıyordu bende artık dışarı çıkarkende bezlememeye başladım
geceleri ise malum uyku tulumu giyiyoruz ve Kaan a daha güvenemediğim için bezliyorum 
bi yakınımız dikkat et çocuklar gece değil sabah çiş yapar dedi gerçekten Kaanın bezi sabaha kadar kuru kalıyordu sabah yapıyordu bazen bez çişli bazen çişsizdi çok şükür bez bağlamama rağmen 1 haftadır çiş yok yalnız yatmadan sıvı tükettirmiyorum 
ve uyanır uyanmaz kendisi çiş diyo bi heyecanla koş lazımlığa 
öyle ki oyun oynarken çişi olsa dahi gitmeyeceğim diye inat edip baba varsa naz yapıp anne değil baba götürsün veya anneanne götürsün 
oyunu bırakmayıp o anki oyuncağı taşıyoruz mesela banyoya söz gelimi oyuncağında yapsın çiş hadi birlikte gidelim diyorum 


evet o ışıklı kumaldalı arabasıyla çiş yaparkenki görüntülerimiz






geçen hafta ilk defa avm ye gittik bezsiz çünkü alışverişe çıkınca annemlere bırakıyorduk ordada adaptörü var annem yaptırıyordu 
evden çıkmadan oturttuk yaptı avm de dolaştıkta sonra hadi oğlum tuvalete gidelim çiş varmı dedim ııı dedi yinede gitmek istedim
gittiğimiz avm de emzirme odasında çocuklar için tuvalet lavabo ve çocuk boyunda kağır havlu tuvalet kağıdı vs olan bölüm var
meğerse o klozette bile popo kayıyormuş bir telaş bir korku ıı yok yapmıyor belkide çişi yok (poposu küçük oğlum)
o arada her yere ellenir tuvalet kağıdı sökülür sifona basılır e oğlum 


2. denememizde şükür az da olsa yaptı işin eğlencesi ona yakın olan lavaboda el yıkamakta


bu arada keşke her avm de o tuvaletlerden olsa
çünkü evime yakın başka bir avm de gene haftasonu normal tuvalette 20 kişilik bir sıra bekleyip girdiğim tuvalette baya zor yaptırdım koklamadığım bi tuvalet kalmıştı avm tuvaleti oda tam oldu yine bütün tuvalet kağıtları yerdeydi
el yıkama ise baya zor oldu 
acaba şu portatif yanda taşınan hem adaptör olup hem poşeti olupta lazımlık olan bi model var ondanmı alsam diyorum ama yanımda herdaim onu nasıl taşıyıcam ki 


bahsettiğim adaptör
http://www.e-bebek.com/klozet_adaptorleri_ve_oturak/potette/potette_portatif_lazimlik_tuvalet_adaptoru/XYZ-95799 


birde Kaan ın çok fazla sıvı tüketmediğini düşünüyorum süt içmiyor sabahları 1 çay bardağı portakal suyu içiyor  su ise az o yuzden çok çıkmıyor tuvalate
bazen dikkat ettimde bitki çayı veya fazla sıvı aldığında çiş çiş deyip tutamayıp külodunu ıslatıyor bi miktar


bakalım yazın nasıl olacak


yinede bi toplu taşımaya binmedik ki nadir binmişizdir düşünüyorumda binsek çiş dese yaparmı tutarmı
bazen arabada çiş diyor tut oğlum diyorum mesefe zaten kısa sorun olmuyordu
bazende oyuna çevrip her arabaya bindiğimizde çişçiş diyor şakasına
yada evde sürekli çiş deyip gülüyor
anne birden pür dikkat kesildiği için sanırsam iyi bi eğlence oluyor Kaan paşama


şimdilik bizden bu kadar atlamamaya toparlamaya çalıştım 
uzun oldu sanırsam 
yine yaşadıklarımızı paylaşırım

not: bu arada başladığımızda 25 aylıktık 

2 yorum:

  1. Bloğunuzda bulunan çalışmalarınızı beğenerek takip ediyoruz, hukuki danışmalık olarak çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar dileriz.

    YanıtlaSil
  2. Tuvalet Eğitimi
    Çocukların kakaları ve çişleri geldiğini farkedip, tutarak tuvalete kadar ulaşmaları için belirli bir nörolojik ve duygusal gelişime ulaşmış olmaları gerekir. Kızlar tuvalet eğitimini erkeklere göre bir kaç ay daha erken başarabilirler. Bu nedenle bu yaşlardan önce tuvalet eğitimi için zorlanmaları yanlış olur.
    Genellikle 2 yaş çocuk her şeye ”hayır“ deme eğiliminde, başına buyruk, “benim“ sözcüğünü sık kullanan, kararlarını kendi vermek isteyen, dayatmacı biridir. Anne ve aile büyüklerinin “kakanı buraya yap” gibi önerilerini kendi yaşamına, bedenine, özgürlüğüne bir müdahale olarak görür. Bu gibi fizyolojik özellikleri dikkate alarak 2- 2.5 yaşlar arasında tuvalet eğitimine başlanabilir. Tuvalet eğitimine başlama zamanı yeni bir kardeşin doğumuna, hastalık sırasına, aileden birinin ayrılmasına kısaca aile içi yeni ve alışılması gereken bir durumun varlığına rastlamamalıdır.

    Tuvalet eğitimi nasıl yapılmalıdır?
    Uygun zaman olduğuna karar verildikten sonra çocukla konu ile ilgili konuşmalar yapılmalıdır. Bu konuşmalar, büyükler nereye yapıyor, kuru kalma çok iyi bir şeydir gibi konuları içerebilir. Bezini değiştirirken yeniden bağlanmak istemediğinde lazımlık ya da tuvaleti kullanmaya teşvik edilebilir. Öykülerdeki kahramanların kakalarını neye yaptığına değinilebilir.
    Çocuğun konuya istekli olduğu farkedildiğinde lazımlık almaya birlikte gidilebilir. Nasıl kullanıldığı zorlayıcı olmadan anlatılır. Lazımlık onun odasında durabilir kullanılacağı zaman banyoya götürülebilir. Lazımlık ya da tuvaleti kullanan başka çocukları farketmesi sağlanabilir.
    Başlangıç için günde 3 kez 5-10 dakika lazımlıkta oturtmak iyi olur. Yemekten 20-30 dakika sonrası gastro kolik refleksin etkisi nedeniyle uygun zaman olabilir. Tekrar tekrar sabırla aynı teklif yapılmalı başarı gösterdiğinde ödüllendirilmelidir. Başlangıçta sonuca ulaşılmasa bile gidip tuvalette birkaç dakika oturması övülebilir. Beze yapılan kakalar „yeri burası“ diye belirtilerek onunla birlikte tuvalete dökülebilir.
    Sonuçta gerçekten uygun yere dışkılama gözlendiğinde ödüllendirilir. Alkışlama, küçük armağanlar gibi ödüller verilebilir. Lazımlığı kullanamama, korkma ya da kazalar oluştuğunda asla utandırılmamalı, cezalandırılmamalıdır. Yaz ayları gibi annenin daha rahat olduğu, bez olmadan dolaşma olanaklarının bulunduğu aylar daha uygundur. Ailelere bu süreçte gergin olmamaları, onun duygularını gözlemeye çalışmaları, konuya yoğunlaşmaları, her çocuğun farklı olabileceği bu nedenle esnek olmaları gerektiği anımsatılmalıdır.
    Tuvalet eğitimi sırasında bazı güçlükler yaşanabilir. Çocuk tümüyle reddedebilir, hiç ilgilenmeyebilir, kabul edip bir süre oturur ama kakasını yapmaz sonra bezi bağlanır bağlanmaz yapabilir, acıdığını söyleyebilir, bazen önce bir kaç kez yapar sonra sürdürmeyi reddeder, bazen kakasını tutar günlerce yapmaz kabız olur. Eğitim sırasında ilişkiler bozulur, inatlaşma ortaya çıkarsa ısrar etmeksizin çocuğa hazır olacağı bir süre tanımak, kıskanma yaratmaksızın yaşıtlarının tuvalet eğitimini başarmış olduklarının farkına varmasını sağlamak yararlı olabilir. Aileye „derin bir soluk alıp, arkanıza yaslanın, kızmayın, düş kırıklığına uğramayın, tuvalet eğitimini başaramamış hiç kimse yoktur, bir süre sonra yine denersiniz, bu arada onu daha iyi tanımaya, başarısız olsa bile onu sevmeye ve sevginizi göstermeye devam ettiğinizi ona hissettirmeye çalışın. Kabızlık gelişmişse beslenme önerileri ve ilaçlarla destek olunabilir.

    3 GÜNDE TUVALET EĞİTİMİ YÖNTEMİ YÖNTEMİNİ İZLEMEK İÇİN :

    http://bit.ly/1QWgmnv

    YanıtlaSil